Zmiany w przekazywaniu składek do ZUS
Z początkiem 2018 r. zmieni się sposób przekazywania składek do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Zgodnie z nowymi zasadami wszystkie składki będą opłacane jednym przelewem na indywidualnie przypisany do każdego płatnika rachunek bankowy. Następnie na podstawie przekazanych przez płatnika deklaracji miesięcznych, ZUS dokona stosownych rozliczeń i przeksięgowań na poszczególne ubezpieczenia i fundusze. Ponadto, co istotne każda wpłacona przez płatnika kwota zostanie w pierwszej kolejności zaliczona na poczet zaległych zobowiązań z tytułu danego ubezpieczenia lub funduszu.
W związku ze zmianami od 1 października br. ZUS rozpoczął wysyłanie listów poleconych do płatników składek, zawierających informacje o przypisanych im indywidualnych numerach rachunków. Jak poinformowało Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w komunikacie zamieszczonym 29 września br. na stronie internetowej www.mpisp.gov.pl:
„(…) Informację o Twoim numerze rachunku składkowego ZUS wyśle Ci listem poleconym. (…)
- Jeśli do końca grudnia 2017 roku nie dostaniesz informacji o numerze Twojego rachunku albo jeśli zgubisz list, koniecznie skontaktuj się z ZUS. Numer rachunku otrzymasz w każdej placówce ZUS lub w Centrum Obsługi Telefonicznej (nr tel.: 22-560-16-00).
- Jeśli nie będziesz znać swojego numeru rachunku, nie opłacisz składek w 2018 roku. Dotychczasowe rachunki do wpłat zostaną zamknięte 31 grudnia 2017 roku.”.
W razie dodatkowych pytań zachęcamy Państwa do kontaktu z nami
- EZ tax - biuro rachunkowe Białołęka.